SEM, czyli marketing wyszukiwarkach staje się coraz popularniejszy i powszechniejszy. Internet obejmuje swoim zasięgiem coraz większe obszary i daje marketingowcom niespotykane dotąd możliwości działania. Jednak czym jest marketing w wyszukiwarkach powiem na końcu, ponieważ w pierwszej kolejności muszę określić co to znaczy skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
Więc czym dokładnie jest pozycjonowanie?
Najprościej mówiąc jest to dążenie do tego, żeby nasza strona internetowa „wyskakiwała” jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. A jak to osiągnąć? Podstawowymi narzędziami pozycjonera są artykuły sponsorowane, zaplecza oraz inne linki do strony a także optymalizacja (on page). Więc zacznijmy od początku. Optymalizacja polega na tym, żeby odpowiednio dopasować treści w witrynie oraz prawidłowo rozmieścić słowa kluczowe. Bardzo ważnym aspektem jest również dobór nagłówków oraz odpowiednie rozplanowanie wewnętrznych struktur strony.
Optymalizacja.. i co dalej?
Po optymalizacji, która jest bardziej techniczną częścią pozycjonowania następuje pora na działania związane z link buildingiem. Osoba, która się tym zajmuje ma za zadanie stworzyć (lub zlecić) artykuły, w których będą zawarte linki do pozycjonowanej strony. Im więcej takich wpisów zostaje umieszczonych w internecie tym lepiej. Musimy jednak pamiętać o tym aby linki pozyskiwać z wysokiej jakości stron internetowych.
Zaplecza SEO
Bardzo ważną częścią pozycjonowania jest stawianie tak zwanych zapleczy, czyli stron wspierających naszą stronę. Pozycjonując stronę zapleczową pozycjonujemy też naszą podstawową witrynę (jeśli oczywiście prowadzą do niej linki z wspomnianego zaplecza).
Marketing szeptany na forach
Inną, równie przydatną techniką pozycjonerską jest wrzucanie linków do naszej strony na różnorodne fora internetowe. Jest to metoda czasochłonna ale przynosi dobre rezultaty. Warto robić to jednak starannie, gdyż nachalne dodawanie postów może zostać uznane za spam.
Wymiana linków
Wymienianie swoich linków z innymi stronami internetowymi to wciąż jedna ze skutecznych metod SEO. Im silniejsza strona umieści u siebie nasz link, tym nasza strona będzie lepiej wypozycjonowana.