ecommerce

Jakie trendy w e-commerce się sprawdzają

Niezależnie od tego, co myślimy o robieniu zakupów za pośrednictwem Internetu i jakim stopniem zaufania darzymy poszczególne firmy funkcjonujące na tym polu, jedno jest pewne i praktycznie nie podlega dyskusji. Chodzi o to, że, zarówno w całej Europie, jak i zwłaszcza w naszym, coraz lepiej zinformatyzowanym i nowoczesnym kraju, segment e-commerce bez wątpienia rozwija się znakomicie. Jak jednak w każdej dziedzinie, tak i w branży handlu internetowego określone trendy okazują się przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”, a inne – cóż, niewypałem, o którym najlepiej byłoby całkiem zapomnieć. Zatem, w ramach niniejszego artykułu zdecydowanie warto postawić sobie pytanie sformułowane bezpośrednio w jego tytule, to jest: jakie trendy w e-commerce się sprawdzają? Już sam kształt tego pytania sugeruje nam, że interesuje nas dzisiaj czysta efektywność poszczególnych kroków i strategii, czyli przekładanie się ich wdrożenia na zwiększone obroty, lepsze marże, wyższe zadowolenie klientów i rosnącą markę danego sklepu internetowego (co staje się niemal z dnia na dzień coraz ważniejszym aspektem prowadzenia jakiegokolwiek biznesu, a nie jedynie tego elektronicznego!). Nie pozostaje zatem nic innego, jak po prostu zaprosić do przygotowanej specjalnie dla Państwa lektury!

Po pierwsze – budowanie społeczności organicznie zdobywanej wokół dobrze zaprojektowanego sklepu internetowego (weźmy za przykład popularny sklep https://www.bonami.pl/). Jeżeli sklep internetowy jest marką samą w sobie, to marka ta może skupiać swoich, jak to się mówi „wyznawców”. Powinniśmy, budując sklep internetowy, dokładać wszelkich starań, aby należycie prezentować jego misję i wizję i aby była oparta ona na uniwersalnych, pozytywnych, uznanych przez ludzi wartościach. Wtedy nasz biznes będzie czymś więcej niż tylko kolejną przeciętną stroną internetową!

Po drugie – uzupełnienie samej platformy sklepowej o zadbany, często odwiedzany i prowadzony w trosce o merytorykę publikowanych tam autorskich, unikalnych treści blog. W końcu, jak to często mówi się w branży pozycjonowania stron internetowych: „content is the king”. Nawet jeżeli piszemy o czymś tak codziennym jak dywany, róbmy to z głową! Zainwestowanie w odpowiednich specjalistów zaangażowanych w prowadzenie bloga może zwrócić się wielokrotnie. Nie chodzi tylko o rosnący ruch organiczny kierowany do witryny sklepowej posiadającej odpowiednio prowadzonego bloga, ale również o budowanie zasięgów w różnorakich, tak bardzo przecież popularnych sklepach internetowych czy w końcu o tworzenie unikalnego zaufania!

Po trzecie – niezmierna dbałość o klienta wyrażona w faktycznym poszanowaniu złożonych niekiedy zasad prawnych w zakresie rozpatrywania i załatwiania wszelkich skarg, reklamacji, uwag, stanowisk klienta, czy roszczeń, zarówno tych których podstawą są przepisy o gwarancji, jak i z zakresu rękojmi za wady uregulowanej bezpośrednio w przepisach Kodeksu cywilnego. Pamiętajmy, że sposób, w jakim obchodzimy się z uwagami i prośbami zgłaszanymi przez klientów ma bezpośrednie przełożenie na wystawiane nam oceny i jakość komentarzy a także na to, czy dany, dobrze lub źle obsłużony klient jeszcze kiedykolwiek do nas wróci. Mówi się w tym zakresie, że koszt pozyskania nowego klienta jest o wiele wyższy, niż koszt potrzebny na nakłonienie naszego uprzedniego klienta do ponownych zakupów – to prawda tym bardziej, jeżeli sprzedajemy drogie, zaawansowane sprzęty jak na przykład sofy modułowe. Tym bardziej należy dbać, aby w oczach klientów sklep internetowy budził raczej dobre skojarzenia!

yellowdream

Mam na imię Arek. Jestem pasjonatem zdrowego trybu życia i rozrywki. Na co dzień zajmuje się tworzeniem materiałów video na różne tematy. Blog, który czytasz, powstał z myślą o osobach szukających praktycznych porad oraz inspiracji życiowych. Miłej lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *