Według ostatnich badań, wydatki na reklamę cyfrową wzrosły o 22,4% we wszystkich branżach B2B od 2019 r. Najbardziej rozwijającym się sektorem była technologia (wzrost o 28,6%), co czyni ten okras czasu bardzo ekscytującym dla marketerów B2B. W dzisiejszym artykule przedstawimy wady i zalety wzrostu wydatków przedsiębiorstw na działania związane z reklamą, które mają na celu pozyskanie leadów sprzedażowych. Jakie są zatem wady i zalety wzrostu wydatków na reklamy cyfrowe? Zacznijmy od zalet.
Zalety:
– Coraz więcej klientów korzysta z Internetu i mediów cyfrowych
– Technologie reklamowe są ulepszane i rozwijane. Dostępnych jest coraz więcej platform niż kiedykolwiek wcześniej
– Zintegrowane kampanie cyfrowe pozwalają firmom dotrzeć do klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej
– Więcej użytkowników, więcej danych, to szansa na lepiej zoptymalizowane kampanie
Wady:
– Rynek staje się coraz bardziej nasycony, co oznacza większą konkurencję
– Większy ruch pochodzący z większej liczby platform oznacza bardziej złożone centrum popytu
– Więcej opcji technologii reklamowej oznacza większe inwestycje i presję na budżet
– To już nie jest proste. Aby jak najlepiej wykorzystać ten czas, potrzebujesz bardzo dobrej strategii i odpowiedniej wiedzy. Starannie skonstruowane, zaplanowane podejście pomoże zmaksymalizować efekty, a przede wszystkim dopasować się do potrzeb klienta, w oparciu o jego zachowania i to, czego oczekuje od nas.
Jak zwiększyć efektywność swoich kampanii i pozyskać znacznie więcej klientów B2B?
Przede wszystkim skoncentruj się na swoim potencjalnym kliencie. Poznaj swoich kupujących, dowiedz się, gdzie są i z jakiego rodzaju mediów korzystają, Musisz także wiedzieć, jak się zachowują i na co zwracają największą uwagę przy zakupach. Taka analiza pozwoli Ci na opracowanie odpowiedniej strategii i planu działania. Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy z zakresu pozyskiwania leadów sprzedażowych, zwróć się po pomoc do specjalistów w tej branży. Na rynku funkcjonuje wiele firm specjalizujących się w pozyskiwaniu klientów biznesowych.